Ångest som skuttar omkring

Jag tycker INTE om den här känslan, som om hela kroppen säger emot vad hjärnan säger. Jag måste äta för att bli frisk, inte för att jag nödvändigt vis måste gå upp hur mycket som helst, utan snarare för att jag ska orka med att plugga, orka med att leva och för att få ett liv som jag älskar helt enkelt. Men så kommer ångesten och knackar på min axel, påpekar att jag börjar få putmage, jag vill inte ha putmage, men jag ska inte lyssna på ångesten, jag ska äta och börja träna så att jag får en stark kropp. Har precis ätit en tidig lunch och sitter nu och försöker smälta både maten och tankarna.

Det är också en sak som funkar för mig, att vila mig, antingen ligga ner eller att sitta ner, vid datorn, vid tvn, läsa eller bara ta det lugnt, koppla bort tankarna en stund.

Skriv din åsikt
Postat av: missh

IGEN - har exakt sAMMA tankar som du!!

Känns som om vi e på ungefär samma våglängd/stadie i vår "resa"?!



men jag blir ARG på mej själv när jag märker att såna tankar fortf ploppar upp i skallen ibland!

Abolut inte så ofta som förut, men ändå sitter de kvar där fast man trodde att de va borta...suck!

Men då e det tur att vi kan låta de FRISKA tankarna ta över och tänka på rätt spår igen!!

Jag brukar också tänka att jag ska träna och äta mkt och bra så att jag kan bygga upp en stark kropp igen och en kropp (o knopp) som ORKAR med en vardag och ett liv med allt vad det innebär!!

DET - är vad som får mej motiverad att fortsätta och göra det där "lilla extra" som krävs för att man inte ska va fast på samma punkt, utan komma vidare!



Ännu bättre är det när man läser t.ex. DINA inlägg, som jag känner igen mej i också!

Tack!

Ha en riktigt härlig dag =D

KRAM*

2009-09-07 @ 12:25:36
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Bullen

Det är svårt att inte lyssna på sjuka tankar... Men att du kan identifiera dem och avslöja dem som sjuka är ett gott steg i rätt riktning! Det är så bra! Jag kan bli helt överlycklig när jag inser att jag överlistat sjukdomen...



Du har helt rätt! Man behöver äta frukost, lunch, middag och mellanmål för att orka med livet och för att orka ha roligt... Så är det, och tänk vad mycket roligt vi ska ha framöver. Livet är fyllt av roligheter! :)

Kram!

2009-09-07 @ 12:39:05
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0