Gamla tankar

Det är så lätt att dom där gamla tankarna dyker upp, dom som säger åt mig att jag borde äta mindre, att jag inte är värd att bli frisk och de som säger åt mig att jag borde spy. Jag vill bara radera dom, för jag VET att jag inte äter för mycket jag äter fortfarande för lite även om det är mycket för mig, jag är absolut värd att bli frisk och enda gången det är okej att spy är om man är magsjuk eller liknande. Jag är glad att jag numera kan räkna upp anledningar till varför jag inte ska lyssna till de dumma tankarna, det är nog en hel del på grund av att jag ändrat mitt tankesätt som jag klarat den senaste tiden.

Jag kan sitta inne en hel dag om det är så att jag vet med mig att jag kommer åka förbi affären och köpa hetsmat. Jag tvingar mig själv att vila, men även att röra på mig för att bli pigg och få livsglädje. Jag vill inte att hela mitt liv ska kretsa runt att äta även om det gör det väldigt mycket, och det är helt okej just nu, men små småningom så kommer det förhoppningsvis trappas ner (tankarna alltså, inte maten).

Hur gör ni som är på bättringsvägen / har blivit friska, har ni mycket tankar kvar?

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Bra :D Du får inte vika dig för tankarna, det finns INGEN anledning :)



Den av tankarna som oftast kommer nu är "det blev nog för mycket", även om det inte blev det. Jag tänker aldrig t.ex, nu när inte min familj är hemma kan jag skita i middag ;)

2009-09-28 @ 16:46:33
URL: http://anoa.blogg.se/
Postat av: S A N D R A

Klart man har alla tankar kvar, och dom kommer man få brottas med länge! Men dom är inte lika starka längre, ibland kan jag stå emot, ibland inte. Men mest vinner jag!! Och det är så det ska gå till några steg fram och något bak. Men som sagt, tankarna blir bara mindre och mindre ......



sv: Tack för kommentaren. Jag ska försöka med detta. Men bikini är väldigt jobbigt att visa sig i :S <3 vart var du?

2009-09-28 @ 17:25:18
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: missh

jag har inte så mkt tankar kvar...

inte medvetet iaf.

får aldrig ångest eller tänker att jag

borde äta mindre elelr minska på maten eller så iaf.



men rätt som det e kan de ju dyka upp andra

sorters sjuka tanakr men då kommer jag på

mej själv och följer de INTE !!



Ha en fin kväll*

kram

2009-09-28 @ 19:28:59
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: amandaaaa

alla tankar finns kvar. men jag försöker att inte ge dem näring. om du förstår vad jag menar? låter de komma. funderar en stund. försöker sysselsätta mig med annat. de inkräktar på mitt nya liv. de får egentloigen inte plats... det är många som har slutat blogg och blivit "friska"... vad tror du om det? göder vi varandras äs? kramar

2009-09-29 @ 11:18:20
URL: http://bootylicious.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0