Hur har jag lyckas komma hit?

Jag fick frågan om jag har några tips om hur jag har lyckas de senaste dagarna, och jag har funderat rätt mycket över det, jag kan lista allting jag kommer på, men tänk på att detta är saker som funkar för mig så jag tror man måste hitta ett läge som funkar för sig själv, jag har provat att äta enbart nyttigt och efter scheman, men nej, det funkar inte för mig. Så här har ni mina tips!

  • Åkte bort på en resa med min pojkvän som äter hur onyttigt och mycket som helst utan att gå upp i vikt, det fick mig att få nya perspektiv, plus att jag insåg att jag tyckte att många tjejer som hade större kroppar än mig hade GRYMT snygga kroppar! Och de åt!
  • Jag åt vad jag ville, men i lagom mängd och försöker äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Mer eller mindre beroende på hur hungrig jag är.

  • Inget är förbjudet så om jag blir bjuden på en kaka så får jag inte panik eftersom jag tänker: "vad kan en liten fjuttig kaka göra? Alla andra äter den och inte blir dom smällfeta!"

  • Jag flyttade hemifrån, får egna rutiner, kan äta mat när JAG vill vilket har hjälpt mig väldigt mycket, jag äter mina fasta måltider vid dom tiderna jag vill ha maten, jag slipper vänta, bli vrålhungrig och till slut stå där med handen i munnen nedböjd vid toaletten.
  • Tränar måttligt, inte frenetiskt, men lite grann framför tvn och går promenader då och då. Mest för att jag känner mig vackrare och det blir lättare att acceptera att man går upp i vikt om man har tränat.
Fast ska jag vara ärlig så känner jag inte att jag har gått upp även fast jag nog har det så mycket som jag ätit, men jag ser det inte på min kropp, och det känns helt otroligt!

Skriv din åsikt
Postat av: emelie

måste bara säga att du är så jävlajävla duktig och inspirerar mig något så enormt att bli friskt. tacktacktack!

2009-09-06 @ 18:11:42
Postat av: missh (jennie)

Kan inte mer än att hålla me om ALLA de tipsen du gav nyss!!

För mej känns det PRECIS likadant! Känns skönt att nån annan också känner så!

- och det är ju friska tankar så det e pluspoäng till OSS BÅDA, hehe*!



stor kram*

2009-09-06 @ 22:11:46
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0