Bebisen och maten

Anonym: Glöm inte babyn! Kämpa inte bara för din egen skull utan även för ditt barns!!

Svar: Jag kämpar nog mest för min lilla bebis skull, annars vet jag inte om jag hade orkat med att äta alls nu för det är verkligen jobbigare än vanligt när matlusten är noll och jag mår illa av allting. Det som håller mig ätandes är just faktumet att någon annans liv står på spel pga mig, jag måste helt enkelt äta, det är ingen fråga om vad jag vill just nu.

Sen börjar jag mer och mer ändra mina åsikter, jag tänkte först att "ja men jag kan gå tillbaka till undervikt när jag väl fött" men inte vill jag ge min unge osunda ideal?

Skriv din åsikt
Postat av: Caroline

Illamåendet har du för att du är gravid, jag är själv i vecka 15, men mitt försvann i vecka 12.. Du kan inte gå tillbaka till dina gamla vanor när bebis är född.. Tänk om du ammar? Bebis behöver all näring den kan få av din bröstmjölk och äter du inte näringsrikt så kommer mjölken att bli som vatten.. Du måste se att detta är ett ypperligt tillfälle att bli frisk, du måste kämpa. Som sagt illamående och ingen matlust hör tyvärr ihop med graviditeten..

2010-04-13 @ 10:02:41
Postat av: Thessan

Intressant blogg du har! Ta hand om dej!

2010-04-13 @ 21:53:25
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0