Fuskande

Jag är rätt sur på mig själv nu, visst jag skulle kunna skylla på att jag är sjuk (har feber och halsont och ingen matlust alls egentligen) men det vill jag inte göra. Idag har jag inte heller druckit min näringsdryck, jag tror att det beror på:

1. Den smakar jätte äckligt.
2. Det känns nästan onödigt när jag lyckats gå upp 11kg på egen hand utan näringsdrycker, jag äter hellre mer än dricker någon sörja.

Inte alls bra, jag borde verkligen dricka dom, då dagvården går det galant men hemma strejkar både huvud och kropp. Som grädde på toppen så har jag hetsat för första gången på 2 veckor(!) och usch vad hemskt, förut har jag faktiskt konstigt nog kunnat se fram emot att äta en massa gottigt (för att sedan spy). Men nu kändes allt bara äckligt att äta ändå fortsatte jag, och när jag spydde kändes allt så hemskt, fick massor av ångest över att jag håller på sådär när jag har en unge i magen, jag vill ju att den ska må bra, jag vill inte vara en dålig mamma. Dessutom spydde jag blod, min kropp har kanske vant sig vid att inte spy nu? Jag hoppas det, för jag vill och SKA sluta.

Detta är nog ett bevis på att jag behöver dagvården mer än jag ibland tror. Hoppas jag är frisk imorgon för det är jobbigt att ligga hemma och bara invänta måltiderna.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Glöm inte babyn! Kämpa inte bara för din egen skull utan även för ditt barns!!

2010-04-12 @ 19:07:17
Postat av: Bundle

Stort grattis till dig och ditt lilla liv som växer i magen. Jag har följt din resa och tycker att du verkar göra stora framsteg. Vad bra att du äntligen har fått plats på dagvården. Jag vet själv hur svårt det är när man är gravid, kroppen förändras, känslorna förändras. Ta tillfället i akt och kämpa på för att bli frisk nu, både för dig själv och bebisen. Livet blir så mycket lättare då när barnet väl tittar fram. Jag tror på dig! Kram!

2010-04-12 @ 19:23:44
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/
Postat av: Malin

KOM IGEN NU, din lilla kyckling;

du ska bli mamma; och du måste vara rädd om bäbisen dig OCH dig själv (för nej, du ska INTE gå ner till undervikt igen när du väl blivit mamma, du har ett helt liv att leva, ge inte upp det).



jag tror på dig hjärtat,

och du kommer fixa det här (utan eller med näringsdrycker) <3

2010-04-14 @ 20:07:01
URL: http://hallonte.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0