Jobbigt

Var hemma hos en kompis på eftermiddagen/kvällen och ingen åt middag så det jag fick i mig var en fralla med smör, ett äpple och lite godis. Men nojjar över om jag kan äta så här sent? Ätstörda tankar blandat med illamående samtidigt som jag är hungrig. Jobbigt värre.

Skriv din åsikt
Postat av: Sofie

Du kan!

Jag sitter själv här med en tallrik fylld med yoghurt, banan och några nötter. Sover bäst med en mätt mage.

Trotsa ätstörningens viskningar. Kanske känns det tillfälligt jobbigt, men efteråt sköljs du av stolthet och du klättrar i friskhetsstegen.

För... Du måste ju kunna lita på din kropps hunger? Låter du bli att äta nu kommer du förmodligen att ligga vaken och tänka på mat. Eller vakna ännu mer hungrig inatt - och då blir det garanterat svårare att äta :/. Så snälla, ta tjuren i hornen - och ät. <3

2010-04-04 @ 23:36:25

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0