Portioner?

Jag är verkligen glad att jag ska få börja på dagvården på tisdag, nu är det inte långt kvar! Mitt största problem jag har är fortfarande hur stora portioner jag ska ta (och ja även hets/spya såklart) nu hade jag ändå för mig att jag äntligen hade fått grepp om vad en normal portion är, jag äter ju så att jag nästan mår illa nu, jag är även hungrig konstant pga graviditeten känns lite skumt faktiskt. Men hur som helst så hade jag ätit middag (wok med nudlar, kokosmjölk, skaldjur och grönsaker, toppat med gurka) och en timma senare så frågar min kille om jag ska med och äta "det är paj, det är jättegott!" "men jag har ju ätit nyss!?" "det var ju inte en hel portion... Du måste äta mer!". Jag var bombsäker på att det var en portion, men men. Jag har lyckats äta godis utan ångest idag, jag gör framsteg! Men det ska bli skönt att gå på östra och se vad en normal portion egentligen är, det ska bli både spännande och läskigt.

Hoppas ni haft en underbar långfredag det har jag iaf, har visserligen jobbat hemma men har även ätit påsklunch med min familj och söta farmor. Kramats med min snygga kille och nu ska jag fixa kvällsmysmat och sätta på en film.

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Åh, vad bra att du får börja på dagvården på tisdag! Det är svårt med portionsstorlekar, jättesvårt. Det första jag fick inse och acceptera när jag började på dagvården var att jag faktiskt inte kan avgöra själv, vad som är en portion. Jag måste bara lita på de jag har runt omkring mig... Efter hand lärde jag mig mängderna (typ tre äggstora potatisar och åtta köttbullar) och ett tag var det jätteviktigt att det blev exakt rätt med portionsstorleken. Nu har jag lärt mig bedömma det mesta i portionsstorlek, men fortfarande är det så att jag måste fråga andra eller snegla på hur mycket andra tar ibland - när jag ska äta något nytt...



Jag är glad att du verkar ha en så positiv inställning till att börja på dagvården, det kommer göra det hela så mycket lättare. Tufft kommer det bli, absolut - men om du ändå har viljan och drivkraften från början så kommer du garanterat klara det! Och när jag gick på dagvården, hade jag enormt mycket stöd från de andra tjejerna...



Hoppas du får en fin påskhelg!

Kram!

2010-04-03 @ 10:27:04
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: S A N D R A

Östra är bäst!!

är isabella kvar på dagvården?

2010-05-13 @ 21:34:50
URL: http://saandrarahm.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0