detta ska bli en bra dag

Jag har hopp inför denna dagen, visst min lunch kanske blev si så där, men jag försökte i alla fall. Idag ska jag vara ganska aktiv och röra på mig mycket så jag ska nog unna mig en fika i eftermiddag, det är jag värd.

En sak som gör mig frustrerad däremot är försäkringskassan, jag kommer antagligen inte få reda på om de accepterar min förfrågan om aktivitets ersättning för dec - feb förrän i mitten av april! Det är bara galet, vad ska jag leva på tills dess? Jobba? Jag kan inte jobba i mitt tillstånd, och om jag nu skulle jobba någon kväll i veckan skulle det strula till det om jag blir beviljad till aktivitetsstödet? Det hela är bara galet. Hur ska jag göra? Jag vill inte leva på mina föräldrar och tigga pengar men just nu känns det som det enda möjliga, det och att jobba svart. Bra system vi har.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

heej!

du kämpar verkligen på jättebra och jag är imponerad utav din kömparglöd.

När jag var tvungen att gå upp i vikt (vilket jag fortfarande gör) tog jag hjälpa av en sida som heter www.halsovakten.se

Där fyller man i sina uppgifter och sen visar den hur mycket man ska äta om dagen. Du fyller då i allt du äter och får då bättre koll på hur mycket du behöver äta. Om du tkr det är svårt med mängden rekommenderar jag verkligen det här! Du får prova gratis i 1 vecka.



kram

2010-02-03 @ 18:06:10
Postat av: matilda

vet inte riktigt om det var meningen att vinkla det på det sättet, men det framstår som att du är värd en fika enbart när du rört på dig. och isåfall kan jag tänka mig att du kanske inte var medveten om vilken stor roll ätstörningen spelade in när du skrev det där, det är skitsvårt att urskilja den ibland!

du både kan och får unna dig en fika även då du inte rör på dig, DET är du värd!

2010-02-03 @ 19:15:13
Postat av: karin

hej



jag har varit sjuk 6 år i änorexi och kan säga ganska säkert att du inte kommer få någon aktivtetsersättning.. det är ju för de som beräknas vara sjuk flera år framåt (typ kroniskt sjuka men som ej är sjukpensionärer). det är nog sjukpenning du skall ansöka om! gå till kommunen och be de hjälpa dig, annars riskerar du att stå helt utan ersättning, och utan läkarintyg så får du inget retroaktivt!

2010-02-03 @ 19:23:00

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0