Ändrat

Mamma ska INTE följa med mig och pappa på fredag. Så då kan jag ju inte berätta det. Hmm. Funderar dock på att ge mamma brevet och säga att hon får läsa det när vi åkt, eller är det dumt? Hon kommer ju ringa och vara helt känslig då. Åh vad jobbigt att blev helt plötsligt.

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Hmm... vad dumt att hon inte följer med... :(



Men, jag tycker nog inte att du ska lämna brevet och sen åka hemifrån. Tror att det är bättre för alla parter om du finns närvarande så att ni kan samtala om det direkt... Din mamma kommer inte må bra av att lämnas ensam med brevet, och du kommer förmodligen inte heller må så bra av det... Din mamma kommer vilja prata med dig, och sådant är aldrig bra att prata om via telefon och sms....



Vänta tills du kommer hem igen, tycker jag. Och så bara ger du brevet till dina föräldrar och säger att ni behöver prata. Det kommer kännas som att hoppa utför ett stup, precis innan du gör det. och du kommer säkert tveka både en och två gånger. Men när du väl gjort det kommer det vara så sjukt skönt! Har du hoppat från ett 10 meter högt hopptorn någon gång, eller ett 7 meter högt för den delen? Det känns som man ska dö och man tänker att jag kommer aldrig, någonsin hoppa härifrån - men när man väl gjort det så var det inte så farligt, och när man sitter på land med handuken om sig så känns det jätteskönt och man är glad att man hoppade... :) Fattar du liknelsen?



Ta hand om dig!

2010-01-12 @ 20:35:09
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tycker du kan lämna brevet och skriva att ni kan ta det här när du kommer hem igen. Då får hon chansen att tänka och sätta sig in i situationen. Hon lär förstå mycket bättre då:)

2010-01-12 @ 21:25:27

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0