Jag ska berätta, jag ska.

Ni är verkligen bäst på att peppa mig! Och en sak som gjort att det känns mer okej att berätta för mamma och pappa är för att pappa påpekat antal gånger att jag borde gå upp i vikt, att jag är väldigt smal, men han har aldrig vågat säga till på riktigt. Och idag satt vi och pratade om yrken och jag sa att jag kanske ville bli massör och han sa "det borde du nog tänka om för du har inte riktigt den kroppsfysiken som krävs tror jag, det är en tung belastning på kroppen och du är inte så stor i kroppen"

Jag funderar på att säga det på söndag, vi ska åka på en weekendresa, mamma, pappa och jag så på vägen hem i bilen kanske hade varit en bra plats. Inga syskon som stör och är det något de undrar så kan de fråga mig rätt ut istället för att prata bakom min rygg med varandra. Låter det bra eller FÖR modigt? Haha.

Skriv din åsikt
Postat av: Emelie

Det är riktigt modigt! Och det klarar du!

Du behöver ju inte säga så mycket egentligen. Säg det rakt ut "jag har en ätstörning och jag behöver hjälp", du kommer inte behöva förklara, alla föräldrar i världen skulle förstå. Det kommer kännas så skönt när du gjort det:)



2010-01-11 @ 21:36:48
Postat av: Linda

Det låter bra & modigt. Men kan vara bra, för som du skrev så kan ingenting störa och de kan fråga dig rakt ut. Lycka till tjejen, du klarar det! kram

2010-01-12 @ 00:41:11
URL: http://lindali.bloggplatsen.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0