Planer

Idag ska jag dels ringa min läkare och fråga varför allt är så skumt (fick ju hem sjukförsäkringspapper men sen står det på hemsidan att det är om man är 30-70år och att man ska aktivitetsstöd annars, kan hon inte läsa igenom sånt först?) och sen fick jag läkarintyg för perioden 16dec till mitten av februari så jag vet inte om jag ens kan använda det nu och varför det slutar i februari när hon sa att det skulle vara i ett år. Sen att jag inte lyckats få tag på henne än är inte heller så positivt. Blir galen på henne!

Sen ska jag ringa till östra och dubbelkolla att de fått in min ansökan (som min läkare ska ha skickat, jag vet inte om jag kan lite fullt på henne med tanke på allt hon gjort så knasigt). Och pusha på så att jag verkligen får komma på bedömningssamtal snart.

Jag ska ta tag i allting idag helt enkelt! Och ikväll ska jag ut och äta med några vänner på resturang, det ska bli mysigt. :)

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Mysigt att gå ut och äta! Och bra att ringa läkaren! Hon kan säkert hjälpa dig.



Det är vekligen krångligt med sjukförsäkrningar och sådant. Jag förstår verkligen inte varför det är så krångligt, när man är sjuk orkar man ju inte hålla på med sådant... Då ska det väll vara lätt!?



2010-01-18 @ 09:59:32
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Linda

usch vad drygt när det krånglar, men hoppas du får ordning på det. Ha så trevligt ikväll! =) kram

2010-01-18 @ 11:09:07
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Miranda

Det är alltid lite krångligt med sjukpenning, läkarintyg, aktivitetsersättning mm. Du kan få aktivitetsstöd retroaktivt, dvs i efterhand. Sjukintyg kan i princip inte skrivas på ett år, utan skrivs 3 månader i taget. Varför vet jag inte, kanske för att intyget ska vara uppdaterat och att det skall finnas läkarkontakt och så. Det är ju inte bra om man får ersättning för ett år om man bara visar sig vara sjuk i 3 månader. Det är också bättre för att försäkringskassan ska godkänna intyget. Lycka till!



Kram

2010-01-18 @ 13:42:45
URL: http://www.mybordergirl.blogspot.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0