1 vecka till bedömning

Om bara en vecka ska jag på bedömning för dagsvården, men den börjar inte förrän om 2veckor och en dag. Jag är nervös, dessutom snurrar huvudet runt: "om jag får jobb, ska jag ta det eller tacka nej"? Jag är förvirrad. Jobb är inte lätt att få, verkligen inte lätt, men samtidigt behöver jag vården att bli frisk. Jag önskar att någon gav mig ett jobb lagom till juni typ. Perfa hade det varit.

Jag är rädd att det hela går ut över ungen i magen dessutom, jag är väldigt förvirrad över jobb/vård situationen. Men på något sätt måste jag klara av det. Men jag börjar avsky det svenska systemet, jag behöver aktivitetsersättning egentligen, men det tar 3-4månader för försäkringskassan att granska det. Och tills dess tycker dom att jag ska leva på sjukpenningen som i mitt fall grundas på sommarjobbet och är ca 2200:- per månad.

Skriv din åsikt
Postat av: Johanna

Jag har spenderat både gårkvällen och denna kvällen att läsa igenom din blogg från start och jag måste säga - faan vad jag är stolt över dig, trots att jag inte har en aning om vem du är. Stanna upp 5 minuter och tänk på hur jävla duktig du är. Du har klarat detta SJÄLV. Du har bara dig själv att tacka. Och belöningen kom som ett brev på posten, en liten bulle i ugnen, GRATTIS!



Jag vet att det är en lång väg kvar (jag är själv på tillfriskningsvägen från anorexia) och det kommer inte bli lätt, men jag är övertygad om att du kommer vinna denna kamp. Och glöm inte att nu kämpar du inte bara för dig längre, utan även för lilla bebisen :).



Jag önskar dig all lycka och måste säga att du snabbt har blivit en av min största förebilder!



Kramar! /Johanna

2010-03-22 @ 22:03:23
Postat av: dani

du får ju faktiskt skylla dig själv som inte har jobbat på två år? att gå helt syssellös i två år och sen komma och klaga på att man inte får mer än "bara" 2200 kr i månaden? skärp dig för helvete, snacka om att utnyttja pengaregler

2010-03-29 @ 12:31:10
URL: http://autumnpromises.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag håller tummarna för att det går fort för FK att handlägga och ge dig pengarna!! Har själv stått i samma sits, men hade som tur var föräldrar som hjälpte mig med pengar tills jag fick aktivitetsersättningen. Allting hänger på vilken handläggare man har, vissa verkar sitta och sega med flit och inte börja handlägga förrän det gått 3-4 månader medan andra handlägger fort. Har ansökt 2 ggr och den senaste ggn fick jag mina pengar på 1,5 månad! Ibland kan det löna sig att ringa och förklara läget och trycka på lite:)Lycka till!

2010-04-01 @ 08:53:25

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0