Hur trivs man i sin kropp?

Hur ska man göra för att bli nöjd med sin kropp och sin vikt? Jag försöker banka in i mitt huvud att jag omöjligt kan vara tjock när jag faktiskt är underviktig. Det är fakta, med andra ord förvränger jag min självbild? Hur ska man veta hur man uppfattas, eller spelar det ens någon roll vad andra tänker?

Skriv din åsikt
Postat av: anna

jag känner igen dt där. som 6åring var jag redan underviktig. men jag såg bara fett. och så hare varit under åren.

ibland tror jag bara att psykologer säger att jag har förvrängd självbild för att göra mej fetare och ibland misstänker jag ändå att de har rätt.

det enda ja har hört att man kan göra är det där md att ställa sig framför spegeln varje morgon och säga att man är bra som man är osv högt te sej själv.

2010-03-11 @ 19:36:46
Postat av: Alex

Känner också igen det där. Har själv svårt att förstå att man kan ha så förvrängd självbild att man tycker man har gått upp i vikt, när man sedan får reda på att det är precis tvärt om. Jag tror också det handlar om att verkligen intala sig själv, svårt men det går! Vi är vackra, gäller att inte glömma det!

2010-03-15 @ 19:31:00
URL: http://dagbokfrananorexiland.blogspot.com/
Postat av: danni

be någon rita av dig.

2010-03-18 @ 13:10:54
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0