Besökstid

Igår var det vägning, och även denna gången stod jag still, jag gick ju upp från 55.5 till 55.85 förra veckan och där ät jag kvar nu med. Varför jag inte går upp vet jag inte för jag äter normalportioner, dricker näringsdryck på dagvården och verkligen kämpar på, mår illa konstant pga all mat.

Och igåg var min pojkvän på besök, vi satt i ett litet rum tillsammans med min behandlare och min psykolog (som jag hade innan jag gick ner till dagvården). Båda två gaddade ihop sig, dels ville dom absolut ha någon konstruktivt som han kunde göra trots att jag berättade att han hade ändrat sina vanor ganska mycket för att hjälpa mig, men till slut fick han uppgiften att påminna mig att äta yougurt efter maten (de såg jättenöjda ut efter denna upgiften hade delats ut). Och sedan var den nästan bara tjafs om att jag nog inte alls åt som jag sa eftersom jag inte går upp, ändå har de ju själva sagt att man först går upp ganska snabbt och sen blir det svårare, jag gick ju upp väldigt snabbt månaderna innan dagvården, så min vikt börjar kanske stabilisera sig, herregud det är 2,5kg till normalvikt jag tror inte det kommer synas på mig, jag vill gå upp till det, både för mig men främst för bebisen.

Sen började min behandlare tjafsa om att jag "åt light produkter" jag har ätit lightprodukter men jag har slutat med det, men nu tyckte hon att 3,5-4,2% fett på yougurt var light! Och jag påpekade att vi minsann äter 2%fett på yougurten på dagvården till frukost och då sa hon "men som mellanmål äter vi 10%" ja, men när jag äter mellanmål hemma så äter jag en macka till, med andra ord inte bara yougurt och bär. Åh störande. Och så hade, har jag feber dessutom.

Skriv din åsikt
Postat av: Amandah

Jag tycker att de där behandlarna verkar sjukt jobbiga och okunniga! Dock tror jag att de måste vara misstänksamma, för antagligen är det ganska vanligt att "patienter" slarvar eller tar i underkant hemma, och ibland kanske inte ens själva är medvetna om det. Däremot tycker jag att du verkligen verkar göra ditt allra bästa och än mer därtill, och de argumenten som de nämner blir bara löjliga till slut, tyvärr.

Det bästa du kan göra (även om det är svåårt) är att försöka ta deras fjantigheter som en motivationspunkt, att du bestämmer dig för att du minsann ska visa dem och att du kan klara det här trots att du uppenbarligen inte gynnats med den bästa vården. Lycka till, PUSS

2010-05-05 @ 06:36:20
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: Malin

vad otroligt jobbiga de verkar vara.

har de ens tänkt på att anledningen till att du inte går upp "som du ska" är för att du faktiskt äter för två?

för att du ska gå upp krävs det förmodligen ÄNNU mer.



dock är det precis som amandah skriver; bestäm dig för att visa dem att du kan klara det här ändå! för det kan du (jag tror på dig i form av stolt hönsmamma)



PUSS påre <3

2010-05-05 @ 20:01:26
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: ah

Jag har följt din blogg ganska länge som du säkert vet, mer än ett år och förr läste jag många andra äs-bloggar med men det är bara din nu. Jag måste säga att av alla dom bloggarna så stack din ut, för du verkar kämpa så stenhårt hela tiden. Faller du så reser du dig upp igen och det beundrar jag verkligen med dig!!!!! :)

2010-05-05 @ 20:17:36
URL: http://anoa.blogg.se/
Postat av: Tindra

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 15:07:14
URL: http://gravidforsakring.net

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0