Fråga

"Jag förstår inte hur dom kan "tvinga" dig att gå upp i vikt? Du är ju där för att få hjälp, inte att känna ännu mera press?
Tänk om det du väger nu är din normalvikt?
Då är det ju i princip omöjligt att gå upp mer."

Svar: Nja, jag är också rädd delad om det där just eftersom jag är såpass nära normalvikt (det var tydligen inte 2-3kg utan snarare 5 men det är hyffsat nära ändå). Men samtidigt så har dom ett krav på att man ska gå upp 0,5kg i veckan om man är underviktig med hjälp av mat och näringsdrycker. Men jag har som sagt bara gått  upp ungefär 0,25kg på 5veckor. Så dom (och jag) börjar ju undra vad som är knasigt + att min närvaro inte varit super eftersom jag blir sjuk titt som tätt (har också med undervikten att göra enligt läkaren). Sen vill dom att jag ska gå upp mer eftersom jag är med barn och det är också av den anledningen som jag VILL väga normalt. Så jag förstår hur dom tänker men jävlar vad svårt det är att gå upp det där dumma lilla halvkilot, innan har det varit enklare men nu vägrar vågen röra på sig trots all mat och ingen motion. ÅH!

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0