Många bäckar små...

Jag är stolt nu, inte för att jag gjort något superduper bra men iaf något som hjälper i tillfrisknandet. Sitter på tåget till min morfar nu och hade packat med lite lunch: räkmacka (grov macka "tor", keso, räkor, avokado, smör, tomat och rädisor), 1 drickyoghurt, 1 äpple och en witamin well. Drack upp drickyoghurten snabbt sedan när det var dags för den räkmackan så sa det stopp i mig, jag var så mätt, fick knappt i mig halva ens och min hjärna flög fram och tillbaka "vad ska jag göra nu? Jag är hungrig men är ändå proppmätt och illamående!" Skulle jag slänga den? Nej, jag packade in den igen, tog ett äpple och efter kanske en timma så gjorde jag ett nytt försök i att få i mig den och vips så gick det, bara det absolut geggigaste i botten som jag inte åt. Har fått i mig en delicatoboll med, men den räknas inte (godis etc. ska inte räknas in i matplaneringen enligt min behandlare, sådant får man lägga till utanför måltiderna) men det är väll bara bra, jag måste givetvis få i mig all näring jag och den dära i magen behöver (bebisen snor ju all näring, och jag klagar verkligen inte över det men det betyder att jag måste äta riktigt näringsrikt om det ska finnas kvar någon näring till mig med) men lite extra kan behövas för att öka i vikt, för jag SKA klara det, jag måste klara det!

Kanske blev lite flummigt inlägg, jag är trött, sitter på ett tåg och är väldigt stolt att jag trotsade mina tankar och mättnadskänslor (då man inte ska lita på dom när man har en ätstörning).

Skriv din åsikt
Postat av: elin

låter bra tycker jag!

sv: för mig går det bra, har inte gått upp särskilt mycket men går i KBT och mår väldigt mycket bättre. att äta ordentliga måltider är inget problem alls, det är fika och godis som än kan vara lite jobbigt:)

2010-05-14 @ 15:15:59
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0